Postojnska jama je speleoloŝki objekat koji je po vrijednosti prirodnog nasljeđa broj jedan u Evropi.
Postojnska jama je kao razvojni speleološki resurs, opet broj jedan u Evropi.
Resurs sam po sebi nije resurs, on to postaje dobrim planom upravljanja, dobrim upravljačem i dobrom strategijom upravljanja. To je ustvari funkcija kojom se postiže cilj i zadovoljava određena potreba.
Riponjina jama i ostali podzemni svijet kraŝkih predjela petrovačkog kraja, u smislu prethodno iznesenog nje resurs, ali je nesumnjivi potencijal. Ŝta treba uraditi da bi ovi preljepi objekti postali resurs? Prvo je kategorizacija , plan upravljanja i ciljevi. Na žalost, joŝ uvjek ima puno lutanja, sukoba u prostoru i sukoba interesa.
Postojnska jama je izgradila željeznicu, objekte unutar jame , turističku infrastrukturu.
Riponjinoj jami iz Federalnog ministarstva okoliŝa i turizma, nisu dozvolili izgradnju "Via ferate" ili željezne staze. Projekat Via Dinarica je bio zainteresovan za finansiranje, ali njihov princip je da sve rade legalistički. Zbog nemogućnisti savladavanja administrativnih barijera , tada je propao ovaj pokuŝaj. Od tada su
protekle 4 godine i opet nemamo puno pomaka, ako se izuzmu aktivnosti speleoloŝkih entuzijasta.
Speleoloŝki objekti se vode u katastru koji uspostavlja i vodi Federalni zavod. U katastar se unosi inventarizacija karakteristika, situacija, tlocrt, oznaka, podaci o vlasnicima i korisnicima,
vrjednovanje , stanje i ugroženost, i
druge odlike.
Nakon prijave objekta , izdaje se
Rješenje o postupanju. Ukoliko se ne
izda Rjeŝenje u roku od 30 dana od
dana prijavljivanja, smatra se da
istraživanje i zaŝtita nisu potrebni.
Plan upravljanja sadrži: ciljeve i politike, Smjernice zaštite, Izvođenje plana.
Zaštićena područja mogu se posjećivati i razgledati na način koji ne ugrožava njihove vrijednosti. Postojnska jama je iskopala tunele kako bi omogućili posjetiocima kružni tok , a on vodi ispod ruskog mosta, crene, bijele i galerije špageta. U najvećoj koncertnoj dvorani je izgrađen mini ŝop, wc, željeznićka stanica, sve staze su izbetonirane i ograđene, dovedena je struja, voda.
Коментари
Постави коментар